luni, 18 noiembrie 2013

GOGOSI berlineze :)

Aha, exact asa se cheama ... :)
Si uitati-va cum arataaaaaaa .... Multumesc Lena pentru reteta asta minunata. M-a impresionat la maxim.


In primul rand va spun cu mana pe inima ca se fac INCREDIBIL de usor. Nu va speriati nici de lungimea retetei, nici de multitudinea de poze ...  luati-va inima in dinti si apuucati-va de treaba. Merge repede si ies niste gogosi de poveste !!!!

Ingrediente

270 ml lapte
60 g zahar
25 g drojdie
2 galbenusuri
esenta de vanilie
1/4 lingurita sare
45 g unt moale
500 g faina
ulei pentru prajit
zahar pudra pentru ornat



* laptele cald se amesteca cu drojdia si zaharul

* adaugam galbenusurile, vanilia, sarea si amestecam cu telul
* adaugam untul moale
* turnam amestecul peste faina si amestecam cu o lingura;
* framantam bine, adaugand inca putina faina (max. 50g), pana obtinem un aluat elastic si frumos, pe care il lasam la dospit O ORA !

* in timp ce aluatul creste, pregatim 30 de bucati de hartie de copt, cu dimensiunea de ~ 10 x 10 cm
* le aliniem frumos pe blat ... 
* aluatul e dospit
* ne apucam de taiat bucatele cat de cat egale din el (sa obtinem 25-30 de bucati)
* formam bilute frumoase, si le punem pe hartiutele pregatite
* astfel pregatite, le lasam la dospit inca O ORA, acoperite cu un prosop de bucatarie
* dupa aceasta ora, arata asa:
* punem uleiul la incins, facem focul mediu (potrivit) si punem cu grija bilutele in uleiul incins




!!! ATENTIE: nu punem mana pe ele, le desprindem cu grija de pe hartie, in timp ce le lasam sa cada in ulei !!!

Se scot pe hartie absorbanta si se servesc dupa preferinta cu zahar, cu topping de cioco, cu gem in interior sau cu orice alta crema doriti :)
Noi le-am mancat simple, cu zahar.





Si farfuria Maiei, ca sa va distrati :)))))
(Da, urmele serpuite sunt degetele :))))

3 comentarii:

Anonim spunea...

Buna. Numele meu este Janina si vreau sa te felicit pentru reteta. Am vazut-o de dimineata si cum am ajuns acasa am si facut-o. Exceptionale. Feliciari si tine-o tot asa.Sa sti ca eu nu le-am pus pe hartie de cop, ci direct pe o fata de masa tapetata cu faina si le-am luat cu mana fara a le strica forma. Inca o data felicitari si voi mai incerca si alte retete de-ale tale.

mikaela spunea...

Cele umplute imi plac mai mult,musai calde,proaspete.Insa ti-au iesit atat de frumusele,incat mai ca as face si eu cateva.

Ada spunea...

va multumesc mult!