sâmbătă, 9 martie 2013

MUCENICI moldovenesti


Reteta asta este preluata de la buna mea prietena Laura Adamache, o minune de femeie, asa cum toata lumea stie. Nici nu are rost sa mai zic eu lucruri despre ea, ca iar ma acuza lumea ca fac reclama :)) Asa ca va poftesc sa ii vizitati blogul culinar, unde veti gasi mii si mii de retete absolut minunate!!!
Multumesc Laura, pentru reteta asta si pentru toate lucrurile pe care le-am invatat de la tine ! Esti un om minunat!

500 g faina
25 g drojdie proaspata sau 7 g drojdie uscata
un praf de sare
5 linguri rase de zahar (eu o sa pun 7-8 data viitoare, pentru ca s-au cerut mai dulci)
260 ml lapte (sau apa daca vreti mucenici de post)
70 ml ulei
esenta de vanilie
250 g nuca macinata
2-3 linguri pline de miere

Sa va spun cum am facut ...
* am cernut faina
* am facut maiaua din drojdie, o lingurita de zahar si 2 linguri de lapte (din ingredientele de mai sus)
* am pus la incalzit laptele, si am dizolvat in el zaharul ramas si am stins focul, adaugand putina esenta de vanilie
* cand a ajuns la temperatura camerei, am turnat lichidul in masina de paine :D, am adaugat uleiul, faina, drojdia dospita si gata
* am programat masina pe framantat + dospit si m-am apucat de macinat nuca
* cand aluatul a fost gata dospit, am deschis masina si m-am minunat timp de 10 minute de cat de frumos arata si cat de elastic si placut a iesit. :))
* pentru ca am vrut mucenici mici-mici-mici, am impartit aluatul in 16 bilute egale, din cate am confectionat 16 snururi, pe care le-am transformat in cercuri si apoi in  8-uri :)))






* le-am lasat sa creasca apoi in tava timp de 30-40 de minute
* le-am uns cu galbenus amestecat cu lapte
* si le-am dat la cuptorul preincalzit la 180 gr, pentru 20 de minute fix!
* cand le-am scos, aratau asa
* am pus mierea intr-o cescuta si am topit-o la microunde timp de 20 de secunde - astfel a devenit suficient de fluida incat sa poata fi intinsa cu usurinta. Si am inceput sa pensulez fiecare mucenic cu miere, apoi sa- tavalesc prin nuca macinata (in care data viitoare o sa pun si o lingura de zahar, da' sa nu ma spuneti, ca sigur ma cearta lumea ca e prea mult!!! :D)




* si asa aratau toti 16 aliniati frumos pe un platou ...




                                                                       Pofta mare tuturor !

Eu am mancat doar UNUL, si pe acela abia l-am inghitit ... este primul an in care n-am mai avut pe cine suna sa intreb cat zahar, cata nuca sa pun ... si tot primul in care nu m-a mai sunat nimeni sa ma intrebe cum au iesit .............. :(
E tare greu ... mucenicii astia sunt o parte din viata mea, in fiecare an, pe 9 martie ii aveam pe masa. Nu aveti idee cum mirosea pe scara in ziua asta, de Craciun, de Pasti .... am promis ca si fetita mea ii va avea in fiecare an pe masa, cu atat mai mult cu cat astazi, dupa al treilea, a venit si mi-a spus : "Sigur mamaia te-a invatat pe tine sa faci bunatatile astea! Sunt cei mai buni!!!" :)
Si le vom spune mereu ... SFINTISORI ...
                                                       
                                                                    Spor la treaba, dragele mele !

Dana, astept poze cu mucenicii tai irlandezi :))


3 comentarii:

Dana spunea...

Multumesc de reteta draguto,acum ma apuc de treaba:-).

Dana spunea...

Draga mea,

Reteta ta e bestiala,a trebuit sa mai fac o portie :-))))) ca nu ne-a ajuns,iar sotul meu,care sti ca e moldovean,a vrut sa aiba si pentru maine.

Multumesc pentru reteta,
Te pup cu drag!

P.S. am vrut sa-ti postez si poza cu mucenici dar nu am optiune pentru asta

Ada spunea...

Ma bucur ca v-au placut!!! Poza o trimiti la mine pe mail, si o atasez eu pe pagina - ca deh, eu sunt sefa aici :)))
Sa va fie de bine, dragii mei !!!!