miercuri, 12 decembrie 2012

Ciocolata de casa



Nici nu mai stiu de cate ori am incercat sa fac ciocolata de casa ... uneori iesea, alteori ... vaaaaaai de capul meu :)) Ori era "gumoasa", ori prea moale, ori ... nici eu nu mai stiu cum era ...
De data asta insa, am decis sa incerc reteta unei experte, una dintre fetele sufletului meu, minunata Laura Laurentiu !!! SI BINE AM FACUT!!!!!! Pentru ca a iesit foarte, foarte, foarte faina, exact asa cum imi doream eu de ani de zile !!! Multumesc, Laura, pentru aceasta reteta de suflet :)

450 g zahar
150 ml apa
1 plic zahar vanilat
150 g unt
500 g lapte praf
50 g cacao

* zaharul, zaharul vanilat si apa se pun la fiert intr-o craticioara (se fierbe destul de mult, la foc mic, pana cand, daca punem o picatura intre degete, se intinde ca la caramel)

* cu cat siropul este mai legat, cu atat ciocolata va fi mai densa
* cand siropul este suficient de bine fiert, se ia de pe foc si se pune untul

* se pune lichidul la racit, ca sa ajunga la 40-50 grade (cat sa se poata lucra cu el)

* intr-un vas incapator, se cern impreuna laptele praf si cacaoa

* se toarna siropul peste ele, se amesteca la inceput cu o lingura, apoi se framanta bine, pentru a desface efectiv toate granulele de lapte



* de aici, eu am procedat asa : pentru ca ciocolata se racea destul de repede si riscam sa nu o mai pot intinde, am pus compozitia intre doua foi de hartie de copt si am intins-o toata uniform (nu radeti de sucitorul meu, a fost cel mai "la-ndemana" in acel moment :))))

* am pus-o intr-o cutie de plastic cu capac, am desfacut foaia de sus si am inchis-o

* am pus-o la geam, pe pervaz ... ca la minus x grade cate avem noi aici, e mult mai frig decat in frigider :)))
Multumesc, Laura, pentru minunata ta reteta !!!!!!!

Niciun comentariu: