vineri, 16 noiembrie 2012

Mancarica de ardei copti

Vai, atat de bucuroase sunt papilele mele gustative, ca nici nu va pot descrie .... tocmai m-am  rasfatat cu o mancarica de-astea de ardei, care m-a purtat inapoi in timp, in copilaria mea! Bunicuta mea, cea care m-a crescut, facea foarte des mancarica asta. Ea a numit-o asa, asa ii spun si eu, si va rog sa o numiti si voi la fel. Nu e tocanita, nu e mancare scazuta ... e MANCARICA !!! :x


Ingrediente
vreo 8 ardei kapia 
(pusi de mine la congelator, curatati de cotoare, pielite, etc)
o ceapa mare
6 catei de usturoi
2 rosii mari
sare, piper

* am curatat si taiat marunt ceapa si am pus-o la calit
* in timpul asta, am taiat fasii ardeii kapia copti
* am adaugat ardeii, niste sare si am pus un polonic de apa :)
* in timpul asta, am taiat in cubulete mici rosiile
* le-am adaugat in oala si am pus piperul
* am lasat sa fiarba la foc mic, apoi am adaugat usturoiul zdrobit si am mai pus putina apa
* am acoperit si am lasat sa fiarba la foc mic, amestecand mereu
* cand a fost gata, am stins focul si am lasat sa stea acoperita, ca sa se imprieteneasca aromele :D
* se poate servi cu buruieni (patrunjel, marar, telina) ... eu am mancat-o mereu simpla. 
Iar gustul acesta divin ... este inconfundabil ... 

Astazi imi iubesc copilaria ... as da orice sa mai mananc o mancarica de-asta facuta in ceaunul de mamaliga :D, sa-mi mai indes in buzunare niste fondante facute de nenea Ursachi, sa mananc fugind pe scari o felie calda de cozonac si sa ma dau pe balustrada de la etajul 1 la parter in timpul asta... :))
Hai, s-aveti pofta, dragii mei!!! 

3 comentarii:

Blogul lui Jeny spunea...

Ca bunica nu facea nimeni mancare, simpla si de neuitat, asa in ceaun , pe "fiteu" in mirosul lemnelor de brad. Arata delicios , si vreau si eu o lingura in ceaunul cu mancarica.

Ada spunea...

Hai la masa, Jeny, ca mai am o portie. :) Sa-ti fie de bine amintirea acelor momente :)

Elena Dragan spunea...

Exact asa fac si eu si exact in ceaun...Intr-adevar,inconfundabil gustul..Multumim Ada pentru tot! Te imbratisam...